Facebook překvapil. Pomohly příjmy z reklamy

kalkulačky etf

Americká společnost Facebook, provozující stejnojmennou sociální síť, ve středu po skončení obchodní seance v Americe zveřejnila své výsledky za 4Q. Ty se staly pozitivním překvapením, když FB reportoval zisk na akcii 31c oproti očekávání 27c a tržby 2,59 mld. USD oproti očekávání 2,35 mld. USD. V meziročním srovnání Facebook zvýšil své tržby za poslední čtvrtletí loňského roku o 63% a to především díky nárůstu příjmu z reklamy v aplikacích na mobilních zařízeních (chytré telefony a tablety), na které se společnost v poslední době zaměřila a pokračuje tak v nastoleném trendu.

Zajímavá jsou také čísla o využívání služeb této sociální sítě, která byla při příležitosti reportování výsledků zveřejněna také. Na Facebook se každý měsíc přihlašuje 1,23 miliardy registrovaných uživatelů, ze kterých většina právě z mobilních zařízení (945 mil.). Je tedy jasné, že právě tento směr je, a pravděpodobně také bude, pro společnost a její tržby klíčový.

Zdá se tak, že společnost našla cestu jak nenásilně zlepšovat svá čísla, aniž by ve velkém měřítku odrazovala své uživatele nadměrnou reklamou od využívání služeb. To může být dáno také mířenou reklamou, která je méně nepříjemná a efektivnější než plošná.

Akcie společnosti Facebook při včerejší obchodní seanci odepsaly 2,92%, aby mohly v aftermarketu po zveřejnění výsledků cca 12% přidat. Podobný vývoj je na titulu i dnes v rámci premarketu, když FB od včerejšího závěru přidává až 17%.

Na výsledky už stihli reagovat také analytici vícero finančních institucí, kteří navyšují cílové ceny v ročním výhledu povětšinou přes 70 USD za kus (nejvýše 82 USD za akcii).

Autor: Michal Novotný, STOX.cz